Výstavbu na nákladovém nádraží není třeba démonizovat, ale ani nekriticky přijímat
Matěj Michalk Žaloudek (Zelení a nezávislí), koaliční zastupitel
Zastupitelstvo se znovu zabývalo připomínkami k budoucnosti pozemků na nákladovém nádraží. Hlavní témata zůstávají: Výstavba nesmí zahltit Žižkov auty, musí tu vzniknout velké plochy přístupné zeleně a musí tu včas být veškerá vybavenost — školy, školky, tramvaj, zařízení sociální péče…, a to za peníze developerů. Zadostiučiněním je, že připomínky Arniky, která pro ně sbírala podpisy, se v mnohém překrývají s našimi. A město se dostává pod tlak, aby tu zajistilo vznik dostupných bytů a čtvrť nebyla ghetto pro bohaté, a to je dobře. Jako Zelení jsme kritizovali, že do plánů nebyla zapojena veřejnost, a jsem rád, že se to pomalu mění. Podkladová studie byla představena v CAMPu, na stránkách IPR najdete podklady a dotazník, který můžete vyplnit do konce března. Další aktivity by měly pokračovat. Okamžitě to s sebou přineslo i zájem veřejnosti, za který jsme rádi, přestože je často kritický i vůči nám. Příkladem je Jarovská ulice, která má spojit Malešickou a Spojovací — přestože je v územním plánu už 22 let, lidé z Habrové se záměru logicky bojí. Pro nás je to závazek, aby byla plánována co nejcitlivěji ke svému okolí, aby se stala normální ulicí s tramvají, stromy a přechody, ne dopravní stokou. Prosím, využijte toho, že se můžete zapojit a ovlivnit své okolí. Ať už do dotazníku IPR, do participací, které organizujeme na planujtrojku.cz, nebo se připojte třeba k dopravní komisi, až bude jednat o Jarovské ulici. Proto jsme jednání komisí udělali veřejná. Nevěřte řečem, že to stejně nemá smysl. Účast na věcech veřejných je základním kamenem občanské společnosti a demokracie.
Sdílet:
Matěj Michalk Žaloudek (Zelení a nezávislí), koaliční zastupitel
01. 03. 2021