Jak bude vypadat lokalita nákladového nádraží?
Jiří Svrček (Piráti), koaliční zastupitel
Připomínky Prahy 3 k plánům s nákladovým nádražím, konkrétně ke změně územního plánu a k návrhu podkladové studie, byly podány. Napříč koalicí jsme dali dohromady spousty připomínek, jejichž zapracování do územního plánu a související studie budeme nyní vyžadovat po magistrátu. Tyto připomínky reflektují nejen potřeby rozvoje území NNŽ, ale především zájmy současných obyvatel Prahy 3. Připomínky ke studii, tzv. masterplanu, mimochodem stihne podat i kdokoli z vás, ale už jen do 31. března. Podrobnosti naleznete na webu iprpraha.cz/nnz; pro odeslání připomínek využijte tamní formulář. Cíl Prahy 3 je ale v této věci jasný a je na něm v koalici jasná shoda — musí vzniknout živá čtvrť, která bude volně průchozí všemi směry, a to i pro lidi, kteří nebudou bydlet přímo v ní. Co určitě nechceme, je uzavřený objekt, kam se bude jezdit pouze spát. Takových už má Trojka i celá Praha bohužel spousty. Potřebujeme vytvořit centrum celé oblasti, ne mrtvé sídliště. Chceme záruky, že v místě vznikne kultura, školy, dostatek veřejné zeleně a jiná občanská vybavenost. V magistrátní komisi pro využití NNŽ celý poslední rok diskutujeme možnosti, jak zajistit, že se vize města po střetu s realitou nerozplynou. Ono totiž zajistit, aby se developer do budoucna řídil přáním města a jeho politiků či architektů, opravdu není snadné. Budou muset vzniknout smlouvy, ve kterých budou naše požadavky právně ošetřeny. Přece jen jde o jednu z největších ucelených výstaveb v republice, kterou si Praha nesmí nechat proklouznout mezi prsty bez dostatečných záruk.