Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje aktuální technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.

Aktualizovat

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. (Další informace)

Přeskočit na hlavní obsah

V Casa Nostra jako doma

Na Jiřáku sídlí od roku 2011 italské bistro a obchod Casa Nostra. Název znamená Náš domov a tak tomu skutečně je, říká majitel Martin Šustr.

Casa Nostra nebyla původně na Jiřího z Poděbrad, ale na Praze 6. Pak jsem se vrátil sem, pocházím totiž z Vinohrad. Znám zdejší prostory, Jiřák je moje nejmilejší místo. Před devíti lety byl ale dost odlišný. Bývalo tu méně obchodů a bister. Konkurence je tu ale nastavená rozumně. Sousední podniky se mezi sebou běžně baví.

Protože mám kontakty na Italy žijící v Praze, můžeme nabídnout speciální zboží. Italové sem dovážejí produkty ze své země, třeba pistáciovou pomazánku. Objednávám také extra panenský sicilský olej, nefiltrovaný a za studena lisovaný. Je výjimečně kvalitní, dávají se do něj jen ty nejlepší olivy a stočíme vám ho přímo u nás. Správné uchovávání oleje není náročné — dejte ho do lahve, která nepropouští světlo a která je před použitím řádně vysušená. Olej a voda nejdou dohromady a mohla by vám u hrdla vzniknout plíseň. Lahev uchovávejte v suchu a chladu, ne však v lednici. Extra panenský olej se může zakalit, to je ale přirozené a kal není na závadu.

Když jsme začínali, byly tu jen dvě židle a dva stoly. Podnik jsem otevíral jako obchod s delikatesami. Postupem času jsem přidal gastronomickou část, která teď převažuje. Jelikož nechci mít obchod pořád stejný, často měním nábytek, ale i jídelní a nápojový lístek. Pokud sem přijdete jen svátečně, ne všechno najdete na stejném místě. Casa Nostra znamená Náš domov. Proto máme interiér stylizovaný tak, aby byl každému blízký.

Jiřák je specifický, takže nemáme kavárnu zařízenou v moderním stylu, ale v domáckém. Už na původním místě jsem dole v domě podnikal a nahoře bydlel. Tady to mám stejně, takže také pro mě je to domov. Přibližně 80 % naší klientely tvoří stálí místní zákazníci. S mnohými si tykáme. Spousta lidí se u nás seznámila a tráví spolu čas i mimo naše bistro. Potkali se tu štamgasti, vznikla nová přátelství i obchodní vztahy, pravděpodobně se tu sblížily i nějaké páry.

Sdílet:

Martin Šustr.

01. 02. 2021

Login