Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje aktuální technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.

Aktualizovat

Na vašem soukromí nám záleží

My, Městská část Praha 3, IČO 00063517, používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. pro zlepšení kvality našich webových stránek a jejich obsahu. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu.

Přeskočit na hlavní obsah

Seniorku podváděl synovec

Na ombudsmanku se obrátila s žádostí o radu a pomoc dcera devětaosmdesátileté seniorky. Uvedla, že trvale žije v Liberci, s matkou je v pravidelném telefonickém kontaktu, navštěvuje ji dle potřeby a času. Matka žije sama v bytě soukromého majitele. Při návštěvě matky objevila dopis od majitele domu, v němž jí vyčísluje dluh na nájemném za posledního půl roku, žádá okamžitou úhradu a upozorňuje na možnost výpovědi z nájmu kvůli jeho neplacení. Z rozhovoru dcery s matkou vyplynulo, že ji v poslední době pravidelně navštěvuje synovec, který obstarává nákupy a pochůzky, navíc zajišťuje platby nájemného a inkasa na poště.

Synovec tuto informaci popřel, uvedl, že žádné peníze neobdržel a platby nezajišťoval. Následně přestal komunikovat. Dcera žádala o radu, jak tuto situaci řešit a jak zabránit dalším možným problémům. Seniorku jsme navštívili a z rozhovoru s ní bylo patrno, že si synovce oblíbila, věří mu a je pravděpodobné, že i napříště bude ochotna předat mu své finanční prostředky. Kontaktovali jsme i jejího ošetřujícího lékaře, který potvrdil důvěřivost a snadnou ovlivnitelnost seniorky. Nabídli jsme proto dceři ustanovení zvláštním příjemcem dávek důchodového pojištění matky, s čímž nakonec souhlasila i sama seniorka.

Dále jsme kontaktovali majitele domu a vysvětlili mu situaci. Ten si pak s dcerou domluvil další postup. V současné době důchodové dávky přebírá dcera, hospodaří s financemi své matky a zajišťuje veškeré její potřeby. Seniorce jsme zajistili pravidelné návštěvy dobrovolníka, který jí dělá společnost. Zařídili jsme i připojení k systému tísňového volání Chytrá péče, které ji celodenně monitoruje a kontroluje. Dceři jsme poskytli poradenství v oblasti sociálních dávek a sociálních služeb.

 

Zdeňka Hošková —ombudsman pro seniory, T: 222 116 451, 725 845 465, hoskova.zdenka@praha3.cz 

K dispozici je každé úterý od 11.00 do 14.00 na ÚMČ Praha 3, Seifertova 51, 2. patro, kancelář č. 205. a dále každý čtvrtek od 11.00 do 14.00 v Infocentru Praha 3, Milešovská 1. 

Výpis všech článků

Další zprávy

309479705 8263237680415784 611893922224758491 n

Zkušební projekt městské části má zabránit kolonám

16. 05. 2023
image

Sportovní den dětí na Pražačce

16. 05. 2023
344906112 786120886232980 6641005539840011797 n

Otevřená sousedská snídaně v KC Vozovna

17. 05. 2023
Další zprávy
Login