Ředitelé škol se seznámili s podmínkami instalace kamerových systémů
Začátkem listopadu zorganizoval odbor školství pro ředitele mateřských a základních škol v Praze 3 seminář týkající kamerového systému a jeho provozu. „Pozvali jsme pracovníky Úřadu pro ochranu osobních údajů, aby ředitele seznámili s klady i zápory ochrany osobních údajů zejména v používání kamerového systému,“ informovala radní pro školství Jaroslava Suková.
Prostory pro seminář poskytla ZŠ a MŠ Jaroslava Seiferta ve své aule. Účastníci zde našli příjemné zázemí nejen k získání nových informací, ale i k výměně zkušeností z praxe. Seznámili se s informacemi legislativního charakteru, okrajově se dotkli sledování e-mailové komunikace zaměstnanců a nevyžádaných obchodních sdělení.
Ve stěžejní části programu se přednášející soustředili na pracovně právní předpisy při sledování zaměstnanců a klientů na pracovišti a ve společných prostorách prostřednictvím kamerových systémů se záznamem. Soustředili se na oblast školství, nejčastěji uváděné důvody pro instalaci kamerového systému, právo na soukromí dětí a další povinnosti. Dozvěděli se například o nejvhodnějším místě pro umístění kamery a naopak o místnostech, kam se kamery umisťovat nemohou, ale také o době uložení záznamů.
Jako bezpečnostní prvek má kamerový systém instalována jedna základní škola v Praze 3.