Zuzana Křížková: Praha 3 mi byla jednoduše sympatická
Trojku si před lety vybrala za svůj domov. Od října minulého roku ji Zuzana Křížková reprezentuje jako mluvčí.
Starala jste se o mediální tvář luxusních automobilových značek. Čím si vás získala Praha 3?
Praha 3 mi byla jednoduše sympatická. Je blízko centra, je živá i klidná, s podnětnou minulostí, spoustou možností a potenciálem. Uměla jsem si přestavit, že bych tu jednou mohla žít i se svou rodinou. A to se mi splnilo. Teď jsem ráda, že mohu Trojce nabídnout i své profesní zkušenosti.
Jak na vás Praha 3 působila, než jste se stala její mluvčí?
Radnici jsem začala blíže vnímat během první vlny koronaviru. Líbilo se mi, jak se k nové situaci postavila a kolik funkčních opatření v krátké době zrealizovala. Podporovala sousedskou solidaritu a jasně a vstřícně komunikovala. Zapůsobilo na mě, jak se snažila obyvatelům Prahy 3 nouzový stav zpříjemnit, třeba koncertem na jejich dvorku nebo kulturním programem na sociálních sítích.
Jak Trojku vnímáte teď jako zaměstnankyně úřadu?
Jsem mile překvapená jak z pracovního, tak lidského hlediska. Je skvělé, kolik obyvatel Prahy 3 se o svou čtvrť zajímá a aktivně se věnuje tomu, aby se nám tu dobře žilo. Ujasnila jsem si, co všechno má úřad a radnice na starost a jak je mnohdy obtížné vyjít vstříc všem požadavkům a očekáváním.
Jaká očekávání máte na mysli?
Obyvatelé se často setkávají s různými problémy, které se týkají například veřejného prostoru nebo dopravních omezení, a myslí si, že je to zodpovědnost radnice. Ve skutečnosti je ale Praha 3 řešit často ani nemůže, protože k tomu nemá kompetence. Překvapilo mě, s jakým nasazením a zápalem se tu kolegové přesto snaží tyto komplikované situace rozplétat. Kolik úsilí a spolupráce je za každým rozhodnutím, projektem i malým krokem. Myslela jsem si, že je to jednodušší.
Jaká je v tom vaše úloha?
Mým úkolem je informovat občany a média o fungování úřadu a radnice a starat se o mediální obraz Trojky. Reaguji na dotazy, píšu zprávy, organizuji tiskové konference. Ve spolupráci s kolegy nabízíme obyvatelům praktické informace, které se jim mohou hodit. Teď v krizové době třeba o fungování dobrovolnické pomoci nebo asistenci při očkování.
Co je na práci mluvčí těžké?
Podat informace tak, aby je lidé správně pochopili. Aby se dostaly k těm, pro které jsou určeny. Je náročné komunikaci načasovat, a i když uděláte vše správně, jsou okolnosti, které neovlivníte.
Z čeho jste měla zatím na této pozici největší radost?
V listopadu radnice pružně zareagovala na problémy s dlouhými frontami před úřadem a rozšířila úřední hodiny. Podařilo se to v médiích dobře vysvětlit a Ministerstvo vnitra následně vydalo upřesňující informaci, která potvrdila legálnost našeho postupu. Taková práce tiskovou mluvčí těší.