Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje aktuální technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.

Aktualizovat

Na vašem soukromí nám záleží

My, Městská část Praha 3, IČO 00063517, používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. pro zlepšení kvality našich webových stránek a jejich obsahu. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu.

Přeskočit na hlavní obsah

Pobočka na Jarově nezůstane, sdělila Česká pošta. Praha 3 chce jednat o dalších možnostech

Česká pošta odmítla možnost ponechat poštovní pobočku na Jarově, jak žádala Praha 3. Podle plánů České pošty tak v Praze 3 od července zůstane pouze pobočka v Olšanské ulici, kde by mělo dojít k navýšení počtu přepážek. Městská část chce s Českou poštou konzultovat další možnosti, jak obyvatelům Prahy 3 více zpřístupnit poštovní služby.

Městská část po České poště žádala, aby v rámci transformace poštovních služeb ponechala v Praze 3 alespoň dvě ze současných šesti poboček: v ulici Olšanská a také na Jarově. V diskuzi poukazovala především na vysokou hustotu zalidnění a specifické složení obyvatelstva Prahy 3 s vysokým podílem seniorů a cizinců, kteří služby České pošty hojně využívají. Česká pošta argumenty městské části nevyslyšela a nadále počítá s tím, že na území Prahy 3 ponechá od 1. července pouze jednu svou pobočku: v Olšanské ulici. Ta bude v provozu se současnými jedenácti přepážkami, přičemž do konce roku by zde – dle vyjádření České pošty – měly vzniknout další dvě přepážky pro tzv. e-poštu, tedy služby, jež částečně fungují on-line.

„Zástupci České pošty se jednoznačně zaručili, že pobočka na Olšanské v pozměněném režimu, tedy se třinácti přepážkami, plnohodnotně pokryje potřeby obyvatel naší městské části. Za toto, jak se sami vyjádřili, přijímají plnou odpovědnost,“ říká starosta Prahy 3 Michal Vronský. Městská část však nadále trvá na tom, že by poštovní kapacity na jejím území měly být vyšší. Opírá se v tomto o data, která předložila sama Česká pošta.

„Podle statistik České pošty občané v průměru využijí poštovní pobočku dvakrát do měsíce a na přepážce průměrně stráví tři minuty. Vezmeme-li v úvahu počet obyvatel Prahy 3 a současnou provozní dobu pobočky na Olšanské, vychází nám z toho, že místo plánovaných třinácti přepážek bude potřeba přibližně o deset více. Takto poměrně zásadní disproporci v budoucím fungování poštovních služeb pro naše občany ještě budeme chtít od České pošty vysvětlit,“ přibližuje starosta Vronský.

Praha 3 proto plánuje další jednání s Českou poštou, k němuž by mělo dojít začátkem května. „Občané Prahy 3, mezi nimi řada seniorů, si zaslouží dostupné a kvalitní poštovní služby. Zůstáváme proto aktivní a budeme od České pošty chtít vědět, jaké nástroje konkrétně připraví, aby nedošlo k zahlcení pobočky na Olšanské. V úvahu přichází například on-line objednání na konkrétní čas, posílení doručovacích služeb domů apod. Se smysluplným řešením musí přijít Česká pošta a my jsme připraveni jí v tomto komunikačně pomoci, aby o případných podpůrných službách vědělo co nejvíce lidí,“ říká Pavel Dobeš, místostarosta Prahy 3. Městská část rovněž zvažuje, jak případně z vlastních zdrojů kompenzovat zaniklé kapacity České pošty.

Záměr zrušit v Praze 3 pět z celkem šesti poboček Česká pošta oznámila letošního 31. března. Městská část Praha 3 k tomuto vyslovila nesouhlas a bezprostředně o návrhu začala jednat.

 

Sdílet:

Jiří Hannich

18. 04. 2023

Login