Pobočka na Jarově nezůstane, sdělila Česká pošta. Praha 3 chce jednat o dalších možnostech
Česká pošta odmítla možnost ponechat poštovní pobočku na Jarově, jak žádala Praha 3. Podle plánů České pošty tak v Praze 3 od července zůstane pouze pobočka v Olšanské ulici, kde by mělo dojít k navýšení počtu přepážek. Městská část chce s Českou poštou konzultovat další možnosti, jak obyvatelům Prahy 3 více zpřístupnit poštovní služby.
Městská část po České poště žádala, aby v rámci transformace poštovních služeb ponechala v Praze 3 alespoň dvě ze současných šesti poboček: v ulici Olšanská a také na Jarově. V diskuzi poukazovala především na vysokou hustotu zalidnění a specifické složení obyvatelstva Prahy 3 s vysokým podílem seniorů a cizinců, kteří služby České pošty hojně využívají. Česká pošta argumenty městské části nevyslyšela a nadále počítá s tím, že na území Prahy 3 ponechá od 1. července pouze jednu svou pobočku: v Olšanské ulici. Ta bude v provozu se současnými jedenácti přepážkami, přičemž do konce roku by zde – dle vyjádření České pošty – měly vzniknout další dvě přepážky pro tzv. e-poštu, tedy služby, jež částečně fungují on-line.
„Zástupci České pošty se jednoznačně zaručili, že pobočka na Olšanské v pozměněném režimu, tedy se třinácti přepážkami, plnohodnotně pokryje potřeby obyvatel naší městské části. Za toto, jak se sami vyjádřili, přijímají plnou odpovědnost,“ říká starosta Prahy 3 Michal Vronský. Městská část však nadále trvá na tom, že by poštovní kapacity na jejím území měly být vyšší. Opírá se v tomto o data, která předložila sama Česká pošta.
„Podle statistik České pošty občané v průměru využijí poštovní pobočku dvakrát do měsíce a na přepážce průměrně stráví tři minuty. Vezmeme-li v úvahu počet obyvatel Prahy 3 a současnou provozní dobu pobočky na Olšanské, vychází nám z toho, že místo plánovaných třinácti přepážek bude potřeba přibližně o deset více. Takto poměrně zásadní disproporci v budoucím fungování poštovních služeb pro naše občany ještě budeme chtít od České pošty vysvětlit,“ přibližuje starosta Vronský.
Praha 3 proto plánuje další jednání s Českou poštou, k němuž by mělo dojít začátkem května. „Občané Prahy 3, mezi nimi řada seniorů, si zaslouží dostupné a kvalitní poštovní služby. Zůstáváme proto aktivní a budeme od České pošty chtít vědět, jaké nástroje konkrétně připraví, aby nedošlo k zahlcení pobočky na Olšanské. V úvahu přichází například on-line objednání na konkrétní čas, posílení doručovacích služeb domů apod. Se smysluplným řešením musí přijít Česká pošta a my jsme připraveni jí v tomto komunikačně pomoci, aby o případných podpůrných službách vědělo co nejvíce lidí,“ říká Pavel Dobeš, místostarosta Prahy 3. Městská část rovněž zvažuje, jak případně z vlastních zdrojů kompenzovat zaniklé kapacity České pošty.
Záměr zrušit v Praze 3 pět z celkem šesti poboček Česká pošta oznámila letošního 31. března. Městská část Praha 3 k tomuto vyslovila nesouhlas a bezprostředně o návrhu začala jednat.