Péče o poraněnou seniorku
Na ombudsmanku pro seniory se telefonicky obrátil vnuk devětaosmdesátileté seniorky z Prahy 3, který trvale žije v Austrálii. Sdělil nám, že pro velkou vzdálenost mezi bydlišti babičku navštěvuje maximálně jednou ročně, každou neděli v odpoledních hodinách však spolu udržují pravidelný telefonický kontakt. Předešlou neděli se snažil opakovaně babičku telefonicky kontaktovat, bohužel bez výsledku. V Čechách nemá žádné jiné příbuzné ani známé, stejně jako babička. Uvedl, že se o babičku bojí a neví si rady.
Při hledání možné pomoci našel na webových stránkách třetí městské části kontakt na ombudsmanku a rozhodl se ji oslovit. Paní jsme navštívili v místě bydliště, na zvonění u bytu ale nikdo nereagoval. Sousedé si po našem dotazu uvědomili, že ji pravděpodobně už několik dní neviděli. Seniorka nebyla klientkou odboru sociálních věcí ani nevyužívala pečovatelskou službu, takže jsme o ní nenalezli žádné informace. Neprodleně jsme se proto obrátili na spádové zdravotnické zařízení, kde nám bylo sděleno, že seniorka je několik dní hospitalizována se zlomeninou pravé nohy, kterou si způsobila pádem na chodníku.
Během naší návštěvy v nemocnici projevila přání vrátit se po ukončení hospitalizace do svého bytu. Od té doby jsme s ní v pravidelném kontaktu a známe i termín ukončení léčby. Seniorce jsme zajistili v potřebném rozsahu zdravotní i sociální péči. Ihned po návratu do bytu jí bude k dispozici taky tísňová péče, která zajišťuje celodenní dohled. Současně požádáme o dostupné sociální dávky. Seniorka se na návrat domů velmi těší a už z něj nemá obavy. Se souhlasem klientky jsme o všem průběžně informovali vnuka, kterého řešení situace potěšilo.
Zdeňka Hošková —ombudsman pro seniory, T: 222 116 451, 725 845 465, hoskova.zdenka@praha3.cz
K dispozici je každé úterý od 11.00 do 14.00 na ÚMČ Praha 3, Seifertova 51, 2. patro, kancelář č. 205. a dále každý čtvrtek od 11.00 do 14.00 v Infocentru Praha 3, Milešovská 1.