Vzhůru na kola a vpřed, ale bezpečně
V komisi pro dopravu jednáme již několik měsíců o budoucnosti cyklodopravy v městské části. V minulém funkčním období se tehdejšímu radnímu panu Rutovi nepodařilo prosadit v radě schválení cyklogenerelu, který na zakázku zpracoval odborník. Nyní při jednání, zda a jak novelizovat tento dokument, se různí pohled členů komise na trasování značených hlavních tahů pro cyklisty při zajištění jejich bezpečnosti ve společném provozu s automobily a s povrchovou městskou hromadnou dopravou (např. na Vinohradské a v Seifertově ul.).
Od zkušenosti ze svého cyklistického mládí, kdy jsem byl v ulici Pod Krejcárkem vytlačen náklaďákem na chodník, kde jsem skončil po pádu naštěstí jen lehce otlučen s dírou v kalhotách, cyklistům v ulicích sic fandím, ale za předpokladu dodržení podmínek bezpečnosti. Pokud někdo chce jezdit po hlavní ulici v provozu aut a tramvají, nelze mu v tom bránit, ale je to jeho risk. Pro většinu cyklistů, tedy i pro starší a rodiny, navrhuji jako doporučené bezpečnější značené trasování po samostatných stezkách, jako je to u cesty od hlavního nádraží ve stopě bývalé dráhy přes Vítkov za Krejcárek neb na Balkán (žel chybí pokračování), a mohlo by tak být i kolem hřbitovů, a po vozovce vedlejšími ulicemi, kde bych se přimlouval za omezení maximální rychlosti, dle původního cyklogenerelu 30 km/h, což by bylo i zvýšením bezpečnosti pěších na přechodech bez „zeber". Po takovém řešení i já vyzvu každého s bicyklem na vlastní či elektrický pohon: „Vzhůru na kola a vpřed!" n