Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje aktuální technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.

Aktualizovat

Na vašem soukromí nám záleží

My, Městská část Praha 3, IČO 00063517, používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. pro zlepšení kvality našich webových stránek a jejich obsahu. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu.

Přeskočit na hlavní obsah

Dočkáme se někdy ulice Želivského, na které se dá žít?

Matěj Michalk Žaloudek (Zelení a nezávislí), koaliční zastupitel

Debata o veřejném prostoru a o dopravě v Praze je dynamická a vidíme to i na Praze 3 — rekonstrukce Husitské se realizovala jako obyčejná oprava stávajícího stavu, u Koněvovy už se myslelo i na lidi na kole a v poslední etapě jsme doplňovali i nové přechody a stromy. U Vinohradské a Táboritské se poprvé zadání řešilo s veřejností. Seifertova, Olšanská nebo Slezská už mají (nebo budou mít) velkou několikakolovou participaci a stromořadí i cyklodoprava jsou samozřejmostí. O to více se zvyšuje naše nervozita z přípravy rekonstrukce ulice Želivského z dílny TSK. Veřejnost o celém procesu nic netuší, na její názor se nikdo neptal, stavební výkresy jsou prakticky hotové, ale veřejně nedohledatelné, ulicí má jezdit ještě více aut a nové stromořadí se do ulice „nevejde“. Navíc Praha 3 k celému procesu není zvána, poprvé jsme viděli výkresy až letos v únoru a obratem jsme požádali o další jednání. Po generace se přitom lidem slibuje, že po otevření okruhu už ulice nebude druhá magistrála. Debata o dopravě v Praze je dynamická, ale ve srovnání s jinými městy EU je to šnečí tempo. V Berlíně, Vídni, Paříži, Barceloně, Bruselu… všude z nepříjemných komunikací dělají ulice, kde se dobře žije, a bezpečnost a čistý vzduch jsou na prvním místě. Chtějme to stejné i v Praze. Chtějme Želivského se stromy, se širokými a dobře přístupnými tramvajovými ostrůvky (kdo nastupuje na Biskupcově, ví), s cyklostezkou, kterou se lidé nebudou bát využívat. Chtějme po hlavním městě, aby ulice plánovalo spolu s lidmi. Vždyť je 21. století, jsme snad už dál.

Login