Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje aktuální technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.

Aktualizovat

Na vašem soukromí nám záleží

My, Městská část Praha 3, IČO 00063517, používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. pro zlepšení kvality našich webových stránek a jejich obsahu. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu.

Přeskočit na hlavní obsah

Rekonstrukce Seifertovy, stanice metra Flora a nová tramvaj na Jarov

Ondřej Rut (Zelení), místostarosta

Prahu 3 čekají rekonstrukce ulic a velké dopravní investice a mojí snahou je vše načasovat tak, aby byla dopravní omezení únosná a aby se zároveň nic zbytečně neodkládalo. V listopadu proběhlo jednání s TSK a DPP u náměstka Hřiba, kde vznikl následující společný plán. 

2025: Od června do srpna TSK opraví most Pod Krejcárkem před křižovatkou Ohrada. Provoz bude v režimu 1 + 1 zachován obousměrně po druhé nosné konstrukci. Od října do konce roku DPP modernizuje tramvajovou trať na Želivského mezi Vinohradskou a ulicí U Nákladového nádraží a PVS současně vymění káranský vodovod křížící Želivského.

2026: Dopravní podnik právě vybírá zhotovitele na rekonstrukci stanice metra Flora s výstavbou výtahu. Předpokládá se, že stanice bude uzavřená 10 měsíců od ledna 2026. Ve 2.—3. čtvrtletí DPP připraví rekonstrukci křižovatky Olšanská—Želivského a napojí tu koleje pro novou tramvajovou trať na Jarov.

2027: Po dokončení všech akcí z předchozích let se otevře prostor pro velkou rekonstrukci Jičínské, Táboritské a Seifertovy ulice, která se odhaduje na dvě stavební sezony. DPP obnoví tramvajovou trať až na Bulhar, postaví nové širší zastávky a stromořadí. TSK zároveň postaví nové Olšanské náměstí (místo parkoviště tu bude náměstí se stromy), opěrnou zeď s novým schodištěm u Lipanské a zrekonstruuje staré žižkovské schody.

V dalších letech se pak počítá s postupnou rekonstrukcí Vinohradské (po dokončení propojení trati z Václaváku). TSK projektuje rekonstrukci Želivského a křižovatky Ohrada a DPP modernizaci trati na Hartigově.

Login