Rekonstrukce Seifertovy, stanice metra Flora a nová tramvaj na Jarov
Ondřej Rut (Zelení), místostarosta
Prahu 3 čekají rekonstrukce ulic a velké dopravní investice a mojí snahou je vše načasovat tak, aby byla dopravní omezení únosná a aby se zároveň nic zbytečně neodkládalo. V listopadu proběhlo jednání s TSK a DPP u náměstka Hřiba, kde vznikl následující společný plán.
2025: Od června do srpna TSK opraví most Pod Krejcárkem před křižovatkou Ohrada. Provoz bude v režimu 1 + 1 zachován obousměrně po druhé nosné konstrukci. Od října do konce roku DPP modernizuje tramvajovou trať na Želivského mezi Vinohradskou a ulicí U Nákladového nádraží a PVS současně vymění káranský vodovod křížící Želivského.
2026: Dopravní podnik právě vybírá zhotovitele na rekonstrukci stanice metra Flora s výstavbou výtahu. Předpokládá se, že stanice bude uzavřená 10 měsíců od ledna 2026. Ve 2.—3. čtvrtletí DPP připraví rekonstrukci křižovatky Olšanská—Želivského a napojí tu koleje pro novou tramvajovou trať na Jarov.
2027: Po dokončení všech akcí z předchozích let se otevře prostor pro velkou rekonstrukci Jičínské, Táboritské a Seifertovy ulice, která se odhaduje na dvě stavební sezony. DPP obnoví tramvajovou trať až na Bulhar, postaví nové širší zastávky a stromořadí. TSK zároveň postaví nové Olšanské náměstí (místo parkoviště tu bude náměstí se stromy), opěrnou zeď s novým schodištěm u Lipanské a zrekonstruuje staré žižkovské schody.
V dalších letech se pak počítá s postupnou rekonstrukcí Vinohradské (po dokončení propojení trati z Václaváku). TSK projektuje rekonstrukci Želivského a křižovatky Ohrada a DPP modernizaci trati na Hartigově.