Průzkum spokojenosti s ÚMČ Praha 3
Michaela Schwarzová (ANO 2011), opoziční zastupitelka
Upřímně řečeno mě zaujalo, že si vedení městské části zadalo u renomované agentury průzkum spokojenosti s fungováním úřadu. Je potřeba zdůraznit, že šlo o spokojenost s úřadem, nikoli s politiky. Jsem moc ráda, že pro naše úředníky dopadl průzkum velmi dobře a jejich práci dotázaní hodnotí kladně. Moc jim za jejich práci děkuji.
Co už tak dobře nevypadá? Lidé se na radnici hůře orientují a je pro ně těžší naše úředníky najít. Komunikace městské části má také rezervy, především směrem k mladým lidem, kteří nečtou Radniční noviny v papírové podobě, ale nesledují příliš ani sociální sítě. Fiaskem skončila aplikace Munipolis, kterou nezná a nevyužívá 80 % dotázaných. Na komunikaci musí městská část více pracovat a zaměřit se například na digitální verzi Radničních novin nebo na komunikaci prostřednictvím sociálních sítí.
Pokládám si ale v této souvislosti několik otázek. Tou první je celková cena průzkumu, která s ohledem na renomé agentury Median jistě nebyla nízká. Pak vlastně samotná relevance projektu, který je, jak autoři sami Fórum zastupitelů Fórum zastupitelů 29 uvádějí, unikátní. Měla MČ nějaké konkrétní indicie a podněty ohledně nespokojenosti veřejnosti, kvůli nimž se rozhodla do průzkumu investovat? Nemohli jsme průzkum realizovat sami? Jaká opatření tedy MČ Praha 3 následně přijme, abychom zlepšili komunikaci naší městské části? Věřím, že průzkum bude začátkem změn, které MČ potřebuje. A závěrem ještě jednou děkuji našim úředníkům za skvělou práci pro městskou část.