Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje aktuální technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.

Aktualizovat

Na vašem soukromí nám záleží

My, Městská část Praha 3, IČO 00063517, používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. pro zlepšení kvality našich webových stránek a jejich obsahu. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu.

Přeskočit na hlavní obsah

Peklo v dopravě i v dopravní komisi

Mojmír Mikuláš (Koalice pro Prahu 3), opoziční zastupitel

Žižkov se v listopadu dostal na první stránky mediálního zpravodajství a důvodem bylo místní dopravní peklo. Totálně ucpané ulice Olšanská a Želivského, k tomu Seifertova a další. Z radnice Prahy 3 posloucháme, že za vše může magistrát a TSK. A budu objektivní, za velkou část ano. Za spolek Jedeme autem pravidelně posíláme připomínky a chodíme interpelovat na ZHMP s požadavkem na lepší koordinaci všech dopravních uzavírek. Žádali jsme společně s opozicí zřízení koordinátora, ale primátor Hřib ani náměstek pro dopravu Scheinherr to nepovažovali za potřebné. Ale je Praha 3 vždy bezbranná? Třeba neovlivní opravu kanalizace na Želivského, kterou provádí PVS. Naopak nová podoba Olšanské, ze které se stala jednoproudá komunikace s ikonickým pruhem pro neexistující cyklisty, je realizovaná s podporou naší radnice, všichni koaliční zástupci (Zelení, Piráti, TOP+STAN) v dopravní komisi hlasovali PRO. Vnímat dopravu i z pohledu motoristy a být účasten na jednání trojkové dopravní komise je také peklo. Minule jsem byl dokonce nařčen zeleným zastupitelem z bolševického chování, když jsem nesouhlasil se zřízením cykloobousměrky ve Slezské a upozorňoval na nebezpečnou možnost střetu kola s autem při vyjíždění z kolmého parkovacího stání. Komise bohužel většinově vyznává cyklonáboženství. Pravidelně také bojuji za zachování parkovacích míst, kterých stále ubývá. Mimochodem i plánovaná rekonstrukce Jiřáku přinese parkovací komplikace, jelikož trhovci mají obsadit v době trhů právě rezidentní místa. Zásadní změnu dopravní politiky magistrátu i Prahy 3 mohou přinést až volby příští rok.

Login