Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje aktuální technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.

Aktualizovat

Na vašem soukromí nám záleží

My, Městská část Praha 3, IČO 00063517, používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. pro zlepšení kvality našich webových stránek a jejich obsahu. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu.

Přeskočit na hlavní obsah

Nepříjemné prvenství

Městská policie vydala v těchto týdnech zprávu o nehodovosti v Praze za rok 2012. Praha 3 si z ní odnáší jedno nepříjemné prvenství. V žebříčku nejnebezpečnějších míst pro chodce obsadily přechody na území Žižkova dvě první příčky. U stanice Biskupcova došlo k šesti nehodám za účasti chodců, u stanice tramvaje Olšanské náměstí ke čtyřem.

Veškeré komunikace a ulice jsou v majetku a správě hlavního města. Letos přitom klesl pražský rozpočet na bezpečnost silničního provozu v položce BESIP na pouhých 10 milionů korun, zatímco investice do komunikací pro automobilovou dopravu mají dosáhnout 6,3 mld. Kč.

Je proto nezbytné, aby městská část převzala odpovědnost. Na základě smluv s TSK se v tomto i příštím roce chystáme investovat do bezpečnosti chodců. Vzniknout by měl např. nový přechod pro chodce na křižovatce Ondříčkova/Bořivojova, chystáme zklidnění ulice Na Jarově, zásadní úpravy pro bezpečnost dětí se chystají před ZŠ Lupáčova. Snažím se také přesvědčit hlavní město o zřízení nových přechodů pro chodce na křižovatce Vinohradská/U vodárny, aby nebylo nutné využívat pro přechod vestibuly metra, přispět z rozpočtu bude muset i Praha 3. V rámci BESIP se pak dočká oprav křižovatka Korunní/Hradešínská. Stranou zájmu by neměla zůstat i výše uvedená nebezpečná místa.

V následujících měsících bych rád otevřel debatu o zavádění zklidněných vybraných rezidenčních zón s rychlostí 30. Bez nutnosti snižování počtu parkovacích míst či větších investic je možné zvýšit bezpečnost chodců, upřednostnit místní před těmi, kdo Prahou 3 jen projíždějí a dalším pozitivním přínosem může být i zlepšení podmínek pro cyklisty. Pro promyšlenou podporu cyklistické dopravy nechala radnice zpracovat generel cyklistických tras, který vám představíme v následujícím čísle Radničních novin.

Příjemné jarní čtení.

ONDŘEJ RUT, zástupce starostky

Výpis všech článků

Další názory zastupitelů

milan_horvat

Jak hospodárně spravovat obecní majetek Prahy 3

03. 06. 2013
martina_sandova

Pravda o „Lupáčovkách“: Současná koalice nefunguje

03. 06. 2013
Oficialni_foto_pas_orez

Pojďme ušetřit za energie na e-aukci!

03. 06. 2013
Login