Nákladové nádraží — spousta práce za námi, ale i před námi
Matěj Michalk Žaloudek (Zelení), koaliční zastupitel
Když si vzpomenu, co se plánovalo na nákladovém nádraží kdysi, když jsem se o to teprve začínal zajímat, a srovnám to s dneškem, je to neuvěřitelný pozitivní posun! Tehdy se plánovalo budovu nádraží zbourat a na jejím místě postavit výpadovku, dnes je památkově chráněná a bude v ní sídlit spousta veřejných institucí.
Tehdy se vedle budovy plánoval obří obchoďák, který by vedl k likvidaci mnoha obchodů a dalších podnikatelů v širokém okolí, teď tam vznikají byty, které jsou v Praze tolik potřeba. Tehdy jsme byli ve stavu, že pozemky jsou rozprodané developerům a radnice neměla žádnou záruku, že tam vznikne školní infrastruktura. A tento měsíc schvalujeme smlouvy, které povedou k výstavbě dvou škol a pěti školek!
Bylo trochu štěstí, že jsme se na radnici i na městě sešli v sestavě, která se na tomhle základu dokázala domluvit a vést s vlastníky pozemků složitá a zdlouhavá jednání. Stále jsou tu ale témata, která nejsou řešena uspokojivě a bude to ještě boj. V první řadě dostupné bydlení — jako Zelení budeme i nadále prosazovat, aby co nejvíce bytů v nové čtvrti sloužilo jako dostupné bydlení, ideálně v majetku města. Pár stovek už se jich domluvit podařilo, ale při vědomí dnešní situace s bydlením je to žalostně málo! Druhá věc, kterou nechceme akceptovat, jsou ulice plné zaparkovaných aut. Zase. Celá desetiletí nás developeři, architekti i politici krmí sliby, že až budou auta parkovat pod zemí, ulice budou vstřícné k pěším a plné zeleně. Tak teď mají možnost to ukázat. A ne dělat parkoviště přímo před vstupem do školky.