Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje aktuální technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.

Aktualizovat

Na vašem soukromí nám záleží

My, Městská část Praha 3, IČO 00063517, používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. pro zlepšení kvality našich webových stránek a jejich obsahu. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu.

Přeskočit na hlavní obsah

Metro D zůstává problémem

Petr Venhoda (ANO 2011), opoziční zastupitel

Plán výstavby metra D je starý jako metro samo. Bohužel se stal pro pražské radní spíše danajským darem, kterým se Praha s různou intenzitou zabývá posledních 25 let. Výkup pozemků začal už v roce 2016 v době primátorování Adriany Krnáčové. Nyní probíhají první stavební práce, které začaly už během primátorování Zdeňka Hřiba a ten je se stavbou metra spojen i dnes jako radní pro dopravu. Ale! Celá stavba se prodražuje a prodlužuje. Původně se počítalo se zprovozněním v roce 2029, nyní už je to rok 2031. Stavba druhé části měla totiž začít už v předminulém roce, podle všeho ale začne až letos na jaře. Stavba se navíc s ohledem na inflaci prodraží, možná i o více než miliardu korun. Další prodloužení lhůt by pravděpodobně vedlo k dalšímu prodražení výstavby.

Do věci se vložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který zatím nepravomocně zrušil dodavatele druhé části metra D, a v současné době probíhá řízení, které má potvrdit chybný nebo správný průběh tohoto klíčového výběrového řízení. Dopravní podnik upozorňuje na porušení zásad transparentnosti a rovného přístupu při výběru dodavatele. Vyhověl tak návrhu firem, které ve výběrovém řízení neuspěly.

Nic to nemění na tom, že metro D je klíčový projekt a Prahu posune o velký kus kupředu. Je to navíc zakázka, na které se mohou podílet české firmy, a metro by mělo dostat tvář, kterou vidíme jinde v zahraničí. Co mě ale jako Žižkováka mrzí? Metro nepovede na Žižkov, přestože se s tím počítalo a Žižkov patřil mezi místa, kam mělo vést.

Login