Metro D na Žižkov patří
Institut plánování a rozvoje Magistrátu hlavního města Prahy zjistil, že by se směřování metra D na Žižkov kvůli nízkému počtu cestujících nevyplatilo. Jako první má být započata výstavba části trasy z Depa Písnice na Pankrác.
S tím, že se v první řadě musí prodloužit metro do Písnice, samozřejmě nelze než souhlasit. Ostatně tento bod měla sociální demokracie v celopražské kampani jako svou prioritu. Na rozdíl od magistrátních úředníků si ale myslím, že by Jarov a Žižkov neměly být opomíjeny. Ve své argumentaci proti výstavbě úředníci uvádějí, že by metro dle propočtů vozilo ze Žižkova do centra pouze asi 33 tisíc cestujících denně, zatímco u ostatních tras jejich počet přesahuje 100 tisíc. Nicméně s novými developerskými projekty počet obyvatel poroste.
Kvalitní dopravu jsou prý schopny zvládnout tramvaje. Proti tomu nic nenamítám, je to nejčistší a nejlepší způsob dopravy ve městě a patří ke koloritu Prahy. Tramvaje jsou řešením, ne však z dlouhodobého hlediska. Budeme-li všechnu dopravu řešit jen na povrchu, logicky dojde ke zvýšení hlukové zátěže pro obyvatele. Intervaly budou čím dál kratší a tramvaje tak budou jezdit přes Trojku takřka nepřetržitě. Bydlení v blízkosti tramvajové linky, která jezdí každou minutu, aby přepravila narůstající počet cestujících, se stane nepříliš komfortním. Kupříkladu již nyní má tramvaj číslo 9 čtyřminutový interval. Je tedy více než patrné, že doprava pod zemí výhledově představuje lepší a pohodlnější alternativu.
Ivan Holeček
zastupitel za ČSSD