Auta, kam se podíváš
Filip Brückner (ANO 2011), opoziční zastupitel
Město by bylo bez všudypřítomných aut určitě mnohem hezčí. Nemáme ale auta z rozmaru. Zkrátka je k životu a práci potřebujeme. Vždyť kdo by chtěl jen tak utrácet za pořízení auta, platit povinné a havarijní pojištění, servis, pneumatiky, parkování a dálniční známku? Navíc s vědomím, že auto na ceně rozhodně nestoupá. Jistě že je výhodnější jezdit třeba MHD, ale občas potřebujeme mimo město, jindy je zase třeba rozvézt děti, objezdit doktory atp. Nemáme auta k tomu, abychom do nich každé ráno naskákali a jeli krokem ve špičce do pár kilometrů vzdálené práce. Tak si to totiž bojovníci proti motorismu představují. Stačí se ale podívat na ulici, kolik aut přes týden skutečně odjede.
Naši nejzeleněji smýšlející politici, s možností o dopravě rozhodovat, to moc nechápou. Místo toho, aby udělali něco pro většinu občanů, dělají spíš všechno pro svou ideu. Je třeba ubrat parkovací místa, aby se mohlo kolem bloku déle kroužit. Ideálně ještě zdražit rezidentní parkování, co občan snese. Tím se všech no vyřeší! Přimět motoristy k tomu, aby auta sešrotovali a jezdili třeba na kole. Přidat se tak k rozvozcům jídla, kteří jsou v podstatě hlavní pražští cyklisté, pro něž se asi všechny ty cyklopruhy malovaly.
Ročně získané desítky milionů z magistrátu za placené parkování se používají na běžné výdaje místo toho, aby se do zajištění parkování zase vracely. Nevím o tom, že by na Praze 3 existovala koncepce pro zlepšení parkování. Řešení nebo aspoň snaha, jak potřebu parkování uspokojit. Je sice důležité myslet na životní prostředí, ale aktuálně by bylo fajn bez problému zaparkovat.