Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje aktuální technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.

Aktualizovat

Na vašem soukromí nám záleží

My, Městská část Praha 3, IČO 00063517, používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. pro zlepšení kvality našich webových stránek a jejich obsahu. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu.

Přeskočit na hlavní obsah

Harvardští lektoři: Žáky z Jeseniovky online výuka baví

Se svými poznatky se nám svěřili lektoři Jaclyn a Yefei, kteří pro čtvrtou třídu ZŠ Jeseniova organizovali dvacet online lekcí angličtiny s rodilou mluvčí.

Zaměřujete se na online kurzy. Proč neděláte běžnou výuku?
Jaclyn — Online výuka umožňuje vyhledat odborníka na svůj obor kdekoliv po světě a propojit ho s žáky. Navíc můžeme využít technologie, které se v tradičním vyučování nepoužívají. Není to o tom, že by byla online výuka lepší, ale o inovaci v oboru. Žáci tak mají přístup ke vzdělání nehledě na to, kde žijí.
Yefei — V Jižní Koreji podnikáme v hodinách angličtiny virtuální výlety. Spojíme žáky s někým z USA a vezmeme je na virtuální procházku v přímém přenosu. Učitel tak například dělá prohlídku po pláži a děti se ho na to místo ptají. Mají příležitost uplatnit v reálném životě to, co se naučili, ne jen koukat do učebnice. Většinou je to pro žáky nejoblíbenější prvek našich hodin. V ZŠ Jeseniova jsme to ale vyzkoušet nemohli, protože na to nebyl čas.

Proč používáte pro výuku angličtiny na dálku platformu Nearpod?
Jaclyn — Nearpod se zaměřuje na zapojení žáka do hodiny. Žáci, kteří jsou výukou zaujatí, se učí lépe. Pro učitele je to výhodná platforma proto, že nemusí vytvářet zcela nové osnovy a že je zdarma. Mohou vzít své hotové materiály a za pomoci Nearpodu je přizpůsobit tak, aby byly zajímavější. Mezi nástroji najdete kvízy a ankety, ale také virtuální realitu, simulace a videa. Uplatňujeme metodu Více vstupů, více výstupů, což znamená, že žáci mohou odpovídat několika způsoby a použít ten, který jim vyhovuje nejvíc — např. odpověď nakreslit nebo zaškrtnout správnou variantu v tabletu.

Můžete porovnat vzdělávací metody žáků v USA, v Jižní Koreji a v Česku?
Yefei — V USA se teď hodně mluví o tom, jaký má vůbec škola a učení smysl. V Jižní Koreji jsem také několikrát zaslechl takovou otázku. V minulosti se v USA hodně učilo formou biflování. Teď však používáme model, který od žáků očekává, že se jednoho dne stanou produktivními členy společnosti. Když učíme anglicky korejské děti, učíme je částečně i tamní kulturu, představujeme jim novou formu komunikace. Tradiční způsob učení v Koreji je naučit se na psaný test. Ale v reálném životě práce funguje skrz interakci. Během našich hodin — a snažili jsme se to aplikovat i v ZŠ Jeseniova — necháváme žáky mluvit mezi sebou. Je samozřejmě skvělé, když si žák vytvoří vlastní motivaci učit se cizí jazyk a pak třeba studuje či pracuje v jiné zemi. Ale u většiny žáků máme skromnější cíl: aby se nebáli mluvit. Když se cizího jazyka bojíte, může vás to odradit od vysněného povolání. Hodně lidí zvládne anglicky psát, ale bojí se pracovat s jazykem dál.

Možná jste si všimli, že Češi se stydí mluvit anglicky nehledě na to, jak jim to jde.
Jaclyn — To podle mě není výjimečné, tak je to po celém světě. Čtvrťáci v ZŠ Jeseniova se nejdřív museli nejen seznámit s novou učitelkou, ale také s novým formátem učení a technologií. Po prvních dvou hodinách si už ale novou výuku chválili. Před americkou lektorkou ale občas ztichli a styděli se mluvit. To je ovšem v pořádku a počítali jsme s tím.

lektoři


ONLINE KURZ ANGLIČTINY NA ZŠ JESENIOVA
V rámci pilotní fáze absolvovali žáci čtvrté třídy 20 lekcí s americkou rodilou mluvčí ve spolupráci s domovskou učitelkou. V současné době probíhá společně s dalšími školami vyhodnocení projektu. Na jeho základě dojde k úpravám a případnému rozšíření na další školy ještě letos.

Text: Natálie Bartlová

Sdílet:

Mgr. Anežka Hesová

27. 12. 2020

Výpis všech článků

Další zprávy

JGrumlík

Cenu anděla Vincka získalo devět dobrovolníků

13. 01. 2021
knihovna

Obyvatelé Trojky podpořili vznik dětské knihovny

14. 01. 2021
žižkov není šiškov (2020) 5 thumb

Žižkov není šiškov ani popelníček

19. 01. 2021
Další zprávy
Login