Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje aktuální technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.

Aktualizovat

Na vašem soukromí nám záleží

My, Městská část Praha 3, IČO 00063517, používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. pro zlepšení kvality našich webových stránek a jejich obsahu. Kliknutím na tlačítko „Povolit vše“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu.

Přeskočit na hlavní obsah

Severozápadní hranice Žižkova

Do poloviny 70. let 19. století tvořily výraznou hranici mezi Žižkovem a pražskými městy pražské hradby. I po jejich zboření však zůstala další překážka plynulejšího propojení uličních sítí tehdejší Prahy a Žiž­kova: železnice. Ovšem obě hlavní žižkovské tepny (tj. ulice s původ­ními názvy Husova a Karlova, dnes Husitská–Koněvova a Seifertova–Táboritská) obě „železné dráhy“ (Českou severní dráhu i dráhu spojovací) překonávaly podjezdy, což dopravní propojení usnadňovalo. Rozmach železnice mnohdy vedl k zániku oblíbených míst, příkladem může být bývalá usedlost a hostinec Krenovka (Husitská čp. 42), od poloviny 19. století postupně adaptovaná na drážní objekt Pražské spojovací dráhy. Soubor dochovaných kolejišť a staveb Pražské spojo­vací dráhy, Státní dráhy a Turnovsko-kralupské pražské dráhy dokládá vznik a vývoj železniční dopravy v Praze od poloviny 19. století. Přiro­zenou hranici mezi Karlínem a Žižkovem tvořenou výrazným útvarem vrchu Vítkova se podařilo narušit až v 50. letech 20. století proražením tunelu pro pěší (dnes Žižkovský tunel).

Login