čl. 1
Vymezení jednacího řádu
Tímto jednacím řádem se řídí postavení a jednání všech výborů zastupitelstva městské části (dále jen "výbor").
čl. 2
Vymezení výborů
- Výbory zřizuje zastupitelstvo městské části (dále jen "zastupitelstvo") jako své poradní orgány pro jednotlivé úseky své činnosti. Vždy zřizuje výbor kontrolní a výbor finanční.
- Zastupitelstvo volí předsedu výboru z řad členů zastupitelstva, místopředsedu a členy výboru z řad členů zastupitelstva a občanů městské části Praha 3 a tajemníka výboru z řad zaměstnanců úřadu městské části Praha 3. Počet členů výboru určuje zastupitelstvo tak, aby byl vždy lichý.
- Výbory plní úkoly, kterými je pověří zastupitelstvo nebo rada městské části (dále jen „rada“). Rada může ukládat úkoly výborům jen v rozsahu své působnosti svěřené jí zákonem nebo Zastupitelstvem.
- Výbory se ze své činnosti odpovídají zastupitelstvu; radě se odpovídají jen v rámci jí vymezené působnosti.
- Výbory spolupracují s radou.
čl. 3
Svolání zasedání
- Výbory se scházejí podle potřeby.
- Jednání výboru svolává a řídí jeho předseda nebo jím pověřený člen výboru (dále jen „předsedající“). V případě nepřítomnosti předsedy řídí jednání místopředseda.
- Předsedající navrhuje program jednání a způsob projednání jednotlivých bodů programu. Každý člen výboru může v rámci rozpravy o programu navrhnout doplnění nebo změnu programu jednání.
- Pozvánka na jednání výboru a navržený program jednání jsou rozesílány všem zastupitelům a všem členům výboru, a to zpravidla nejpozději 7 kalendářních dní před jednáním.
čl. 4
Jednání výboru
- Výbor je schopen se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina všech jeho členů. K přijetí usnesení výboru je třeba souhlasu nadpoloviční většiny hlasů všech členů výboru.
- Jednání výboru se zúčastňují jeho členové. Jejich členství je nezastupitelné. Nemůže-li se člen zúčastnit jednání výboru, oznámí to předem předsedovi výboru nebo tajemníkovi.
- Jednání výboru je zpravidla veřejné. Předseda výboru může rozhodnout v odůvodněných případech o tom, že jednání nebo jeho část bude neveřejné. Pokud bude jednání nebo jeho část neveřejné, uvede se to již v pozvánce a programu jednání s označením neveřejných bodů jednání. Důvod musí být uveden v zápisu z jednání. Jednání bude neveřejné vždy, kdy výbor projednává dokumentaci a informace, jejíchž součástí jsou osobní údaje nebo důvěrné informace, zejména informace, které představují obchodní tajemství nebo know – how druhé strany.
- Jednání výboru se mohou zúčastnit členové zastupitelstva, kteří nejsou jeho členy, a to i neveřejných částí jednání.
- Předseda výboru může přizvat na jednání výboru statutární zástupce organizací zřízených a založených městskou částí či jimi pověřené zaměstnance, vedoucí odborů Úřadu městské části a další pracovníky Úřadu městské části.
- Jednání výboru řídí předsedající. Předsedající uděluje slovo členům výboru a rozhoduje o udělení slova dalším osobám. Pokud přítomné osoby narušují jednání výboru, má předsedající právo je z jednání vykázat.
- Členové výboru a další účastníci jednání jsou povinni zachovávat mlčenlivost vůči třetím osobám o osobních údajích a důvěrných informacích, se kterými se seznámili během jednání výboru.
- K otázkám projednávaným výborem přijímá výbor stanoviska, a to formou usnesení.
čl. 5
Zápis
- O každém jednání pořizuje tajemník výboru zápis. Ověří jej určený ověřovatel a následně je předložen k podpisu předsedovi, který jej do pěti kalendářních dnů odsouhlasí. Předseda následně zápis podepíše nejpozději ke dni konání dalšího jednání výboru. Ověření podpisem určeného ověřovatele může být nahrazeno e-mailem potvrzujícím ověření správnosti zápisu, zaslaným určeným ověřovatelem. Toto potvrzení ověřovatele je neveřejnou přílohou zápisu z jednání. Tajemník výboru zápis dále nepodepisuje.
- Zápis obsahuje zejména:
- den a místo jednání,
- hodinu zahájení a ukončení,
- jméno předsedajícího,
- jméno tajemníka výboru (zapisovatele) a ověřovatele,
- seznam přítomných členů výboru a hostů (včetně uvedení, že se některý z členů výboru účastnil zasedání videokonferenční formou),
- schválený program zasedání,
- stanoviska členů výboru, podané dotazy a návrhy, pokud o to výslovně požádají,
- schválená znění usnesení a výsledky hlasování.
- Zápis musí obsahovat výsledek hlasování o jednotlivých bodech a na základě žádosti kteréhokoliv člena výboru bude jeho hlasování v zápise uvedeno jmenovitě.
- Na podnět člena výboru lze nejpozději do následujícího zasedání výboru činit opravy písařských chyb zápisu, které výbor musí schválit.
čl. 6
Tajemník výboru
- Tajemník výboru zajistí:
a) rozeslání pozvánky a programu jednání výboru všem členům výboru a zastupitelům, a to zpravidla nejpozději 7 kalendářních dní před zasedáním,
b) zveřejnění pozvánky a programu jednání výboru na webu městské části, a to zpravidla nejpozději 7 kalendářních dní před zasedáním,
c) bezodkladné vyhotovení zápisu včetně případné anonymizace osobních údajů,
d) rozeslání zápisu z jednání výboru všem členům výboru, všem zastupitelům, a to do 2 dnů od schválení zápisu předsedou,
e) zveřejnění zápisu na webu městské části ve strojově čitelné podobě, a to do 2 dnů od schválení zápisu předsedou,
f) vedení evidence originálů zápisů a případných podkladů k jednání,
g) předání informace o účasti členů výboru na jednáních výboru (zápisů) za kalendářní měsíc, nejpozději do 12:00 prvního pracovního dne měsíce následujícího, organizačnímu odboru jako podklad pro výplatu odměn. - Tajemník výboru využívá šablony dokumentů dle příloh tohoto jednacího řádu.
čl. 7
Zveřejňování informací
Aktuální informace o činnosti výboru jsou dostupné na webu městské části.
- Organizační odbor zajistí zveřejnění:
a) přehledu členů výboru,
b) jednacího řádu výborů.
c) kontaktních informací na předsedu a tajemníka výboru, - Tajemník výboru zajistí zveřejnění:
a) schválených termínů jednání a pozvánky na nejbližší jednání výboru s navrženým programem, případně podklady k jednání,
b) zápisů z jednání výboru ve strojově čitelné podobě.
čl. 8
Jednání výborů formou videokonference
- Za účast na jednání výboru je v odůvodněných případech považována i účast prostřednictvím dálkového audiovizuálního přenosu (videokonference).
- Při videokonferenci musí být jednoznačně prokazatelná identita zúčastněného pomocí přenosu obrazu i zvuku a musí být zajištěna možnost interakce mezi všemi členy výboru účastnícími se zasedání.
- Při videokonferenci musí být zachována možnost účasti dalších osob dle bodu 3. a 4. čl. 4.
- Videokonference bude umožněna pouze v případě, kdy je technicky realizovatelná.
- Na členy výboru účastnící se zasedání výboru distančně se tento jednací řád vztahuje tam, kde to povaha věci umožňuje.
čl. 9
Závěrečná ustanovení
- Tento jednací řád nabývá účinnosti dnem schválení a ruší předchozí jednací řád výborů.
Zpracovatel:Odbor organizační, Vydáno: 27. 10. 2020, účinnost: 27. 10. 2020 usnesení ZMČ č. 198/2020
Jednací řád výborů zastupitelstva 2020 10
02. 11. 2020 | PDF | 416 kB | Stáhnout >