Zpracovatel: | Odbor organizační |
Vydáno: | 3. 6. 2019 |
Účinnost: | 3. 6. 2019 |
Revize a změny dokumentu | ||||
---|---|---|---|---|
Verze | Vydáno | Účinnost | Popis revize/změny | Zpracovatel |
0. | 3. 6. 2019 | 3. 6. 2019 | OOR | |
1. | 19. 6. 2019 | 19. 6. 2019 | OOR | |
2. | 9. 3. 2020 | 9. 3. 2020 | OOR | |
3. | 25. 3. 2020 | 25. 3. 2020 | OOR | |
4. | 24. 6. 2020 | 24. 6. 2020 | OOR | |
5. | 7.10.2020 | 12.10.2020 | OOR |
čl. 1 Vymezení jednacího řádu
Tímto jednacím řádem se řídí postavení a jednání všech komisí rady městské části (dále jen "komise").
čl. 2 Vymezení komisí
- Komise zřizuje rada městské části (dále jen "rada") jako své poradní orgány pro jednotlivé úseky své činnosti.
- Komise jsou iniciativním a poradním orgánem rady.
- Komise se skládá z předsedy, místopředsedy a členů, které jmenuje a odvolává rada. Administrativní činnost komise zabezpečuje tajemník komise, kterého jmenuje a odvolává rada z řad zaměstnanců úřadu městské části.
- Komise je ze své činnosti odpovědná radě.
- Rada stanoví náplň činnosti komise, ukládá jí úkoly a projednává stanoviska a náměty komise.
čl. 3 Svolání zasedání
- Komise se scházejí podle potřeby.
- Jednání komise svolává a řídí její předseda nebo jím pověřený člen komise (dále jen „předsedající“). V případě nepřítomnosti předsedy řídí jednání místopředseda.
- Předsedající navrhuje program jednání a způsob projednání jednotlivých bodů programu. Každý člen komise může v rámci rozpravy o programu navrhnout doplnění nebo změnu programu jednání.
- Pozvánka na jednání komise a navržený program jednání jsou rozesílány všem zastupitelům a všem členům komise, a to zpravidla nejpozději 7 kalendářních dní před jednáním.
čl. 4 Jednání komise
- Komise je schopna se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina všech jejích členů. K přijetí usnesení komise je třeba souhlasu nadpoloviční většiny hlasů všech členů komise.
- Jednání komise se zúčastňují její členové. Jejich členství je nezastupitelné. Nemůže-li se člen zúčastnit jednání komise, oznámí to předem předsedovi komise nebo tajemníkovi.
- Jednání komise je zpravidla veřejné. Předseda komise může rozhodnout v odůvodněných případech o tom, že jednání nebo jeho část bude neveřejné. Pokud bude jednání nebo jeho část neveřejné, uvede se to již v pozvánce a programu jednání s označením neveřejných bodů jednání. Důvod musí být uveden v zápisu z jednání. Jednání bude neveřejné vždy, kdy komise projednává dokumentaci a informace, jejíchž součástí jsou osobní údaje nebo důvěrné informace.
- Jednání komise se mohou zúčastnit členové zastupitelstva a tajemník úřadu, kteří nejsou jejími členy, a to i neveřejných částí jednání.
- Předseda komise může přizvat na jednání komise statutární zástupce organizací zřízených a založených městskou částí či jimi pověřené zaměstnance, vedoucí odborů Úřadu městské části a další pracovníky Úřadu městské části.
- Jednání komise řídí předsedající. Předsedající uděluje slovo členům komise a rozhoduje o udělení slova dalším osobám. Pokud přítomné osoby narušují jednání komise, má předsedající právo je z jednání vykázat.
- Členové komise a další účastníci jednání jsou povinni zachovávat mlčenlivost vůči třetím osobám o osobních údajích a důvěrných informacích, se kterými se seznámili během jednání komise.
- K otázkám projednávaným komisí přijímá komise stanoviska, a to formou usnesení.
čl. 5 Zápis
- O každém zasedání pořizuje tajemník komise zápis. Zápis ověří určený ověřovatel a následně je předložen k potvrzení předsedovi, který jej do pěti kalendářních dnů potvrdí. Ověření a potvrzení zápisu může být provedeno formou e-mailu, zaslaného určeným ověřovatelem, resp. předsedou.
Ověření ověřovatele a potvrzení předsedy je neveřejnou přílohou zápisu z jednání. Tajemník komise zápis dále nepodepisuje. - Zápis ze zasedání komise obsahuje zejména:
· den a místo jednání,
· hodinu zahájení a ukončení,
· jméno předsedajícího,
· jméno tajemníka komise (zapisovatele) a ověřovatele,
· seznam přítomných členů komise a hostů (včetně uvedení, že se některý z členů komise účastnil zasedání videokonfereční formou)
· schválený program zasedání,
· stanoviska členů komise, podané dotazy a návrhy, pokud o to výslovně požádají,
· schválená znění usnesení a výsledky hlasování, - Zápis musí obsahovat výsledek hlasování o jednotlivých bodech a na základě žádosti kteréhokoliv člena komise bude jeho hlasování v zápise uvedeno jmenovitě.
- Na podnět člena komise lze nejpozději do následujícího zasedání komise činit opravy písařských chyb zápisu, které komise musí schválit.
čl. 6 Tajemník komise
- Tajemník komise zajistí:
a) rozeslání pozvánky a programu jednání komise všem členům komise a zastupitelům, a to zpravidla nejpozději 7 kalendářních dní před zasedáním,
b) zveřejnění pozvánky a programu jednání komise na webu městské části, a to zpravidla nejpozději 7 kalendářních dní před zasedáním,
c) bezodkladné vyhotovení zápisu včetně případné anonymizace osobních údajů,
d) rozeslání zápisu z jednání komise všem členům komise, všem zastupitelům, a to do 2 dnů od schválení zápisu předsedou,
e) zveřejnění zápisu na webu městské části, a to do 2 dnů od schválení zápisu předsedou,
f) vedení evidence zápisů a případných podkladů k jednání,
g) předání informace o účasti členů komise na jednáních komise (zápisů) za kalendářní měsíc, nejpozději do 12:00 prvního pracovního dne měsíce následujícího, organizačnímu odboru jako podklad pro výplatu odměn. - Tajemník komise využívá šablony dokumentů dle příloh tohoto jednacího řádu.
čl. 7 Zveřejňování informací
Aktuální informace o činnosti komise jsou dostupné na webu městské části.
- Organizační odbor zajistí zveřejnění:
a) přehledu členů komise,
b) kontaktních informací na předsedu a tajemníka komise,
c) jednacího řádu komisí. - Tajemník komise zajistí zveřejnění:
a) schválených termínů jednání a pozvánky na nejbližší jednání komise s navrženým programem, případně podklady k jednání,
b) zápisů z jednání komise ve strojově čitelné podobě.
čl. 8 Jednání komisí formou videokonference
- Za účast na jednání komise je v odůvodněných případech považována i účast prostřednictvím dálkového audiovizuálního přenosu (videokonference).
- Při videokonferenci musí být jednoznačně prokazatelná identita zúčastněného pomocí přenosu obrazu i zvuku a musí být zajištěna možnost interakce mezi všemi členy komise účastnícími se zasedání.
- Při videokonferenci musí být zachována možnost účasti dalších osob dle bodu 3. a 4. čl. 4.
- Videokonference bude umožněna pouze v případě, kdy je technicky realizovatelná.
čl. 9 Závěrečná ustanovení
- Tento jednací řád nabývá účinnost dnem 12. 10. 2020 a nahrazuje to té doby platný jednací řád.
čl. 1 Vymezení jednacího řádu
Tímto jednacím řádem se řídí postavení a jednání všech komisí rady městské části (dále jen "komise").
čl. 2 Vymezení komisí
- Komise zřizuje rada městské části (dále jen "rada") jako své poradní orgány pro jednotlivé úseky své činnosti.
- Komise jsou iniciativním a poradním orgánem rady.
- Komise se skládá z předsedy, místopředsedy a členů, které jmenuje a odvolává rada. Administrativní činnost komise zabezpečuje tajemník komise, kterého jmenuje a odvolává rada z řad zaměstnanců úřadu městské části.
- Komise je ze své činnosti odpovědná radě.
- Rada stanoví náplň činnosti komise, ukládá jí úkoly a projednává stanoviska a náměty komise.
čl. 3 Svolání zasedání
- Komise se scházejí podle potřeby.
- Jednání komise svolává a řídí její předseda nebo jím pověřený člen komise (dále jen „předsedající“). V případě nepřítomnosti předsedy řídí jednání místopředseda.
- Předsedající navrhuje program jednání a způsob projednání jednotlivých bodů programu. Každý člen komise může v rámci rozpravy o programu navrhnout doplnění nebo změnu programu jednání.
- Pozvánka na jednání komise a navržený program jednání jsou rozesílány všem zastupitelům a všem členům komise, a to zpravidla nejpozději 7 kalendářních dní před jednáním.
čl. 4 Jednání komise
- Komise je schopna se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina všech jejích členů. K přijetí usnesení komise je třeba souhlasu nadpoloviční většiny hlasů všech členů komise.
- Jednání komise se zúčastňují její členové. Jejich členství je nezastupitelné. Nemůže-li se člen zúčastnit jednání komise, oznámí to předem předsedovi komise nebo tajemníkovi.
- Jednání komise je zpravidla veřejné. Předseda komise může rozhodnout v odůvodněných případech o tom, že jednání nebo jeho část bude neveřejné. Pokud bude jednání nebo jeho část neveřejné, uvede se to již v pozvánce a programu jednání s označením neveřejných bodů jednání. Důvod musí být uveden v zápisu z jednání. Jednání bude neveřejné vždy, kdy komise projednává dokumentaci a informace, jejíchž součástí jsou osobní údaje nebo důvěrné informace.
- Jednání komise se mohou zúčastnit členové zastupitelstva a tajemník úřadu, kteří nejsou jejími členy, a to i neveřejných částí jednání.
- Předseda komise může přizvat na jednání komise statutární zástupce organizací zřízených a založených městskou částí či jimi pověřené zaměstnance, vedoucí odborů Úřadu městské části a další pracovníky Úřadu městské části.
- Jednání komise řídí předsedající. Předsedající uděluje slovo členům komise a rozhoduje o udělení slova dalším osobám. Pokud přítomné osoby narušují jednání komise, má předsedající právo je z jednání vykázat.
- Členové komise a další účastníci jednání jsou povinni zachovávat mlčenlivost vůči třetím osobám o osobních údajích a důvěrných informacích, se kterými se seznámili během jednání komise.
- O účasti na jednání komise se pořídí prezenční listina s vlastnoručním podpisem každého přítomného člena komise.1 Prezenční listina je neveřejnou přílohou zápisu z jednání komise.
- K otázkám projednávaným komisí přijímá komise stanoviska, a to formou usnesení.
čl. 5 Zápis
- O každém zasedání pořizuje tajemník komise zápis. Zápis ověří určený ověřovatel a následně je předložen k potvrzení předsedovi, který jej do pěti kalendářních dnů potvrdí. Ověření a potvrzení zápisu může být provedeno formou e-mailu, zaslaného určeným ověřovatelem, resp. předsedou. Ověření ověřovatele a potvrzení předsedy je neveřejnou přílohou zápisu z jednání.
- Zápis ze zasedání komise obsahuje zejména:
> den a místo jednání,
> hodinu zahájení a ukončení,
> jméno předsedajícího,
> jméno tajemníka komise (zapisovatele) a ověřovatele,
> seznam přítomných členů komise a hostů,
> schválený program zasedání,
> stanoviska členů komise, podané dotazy a návrhy, pokud o to výslovně požádají,
> schválená znění usnesení a výsledky hlasování,
> prezenční listinu (neveřejná součást). - Zápis musí obsahovat výsledek hlasování o jednotlivých bodech a na základě žádosti kteréhokoliv člena komise bude jeho hlasování v zápise uvedeno jmenovitě.
- Na podnět člena komise lze nejpozději do následujícího zasedání komise činit opravy písařských chyb zápisu, které komise musí schválit.
čl. 6 Tajemník komise
- Tajemník komise zajistí:
a) rozeslání pozvánky a programu jednání komise všem členům komise a zastupitelům, a to zpravidla nejpozději 7 kalendářních dní před zasedáním,
b) zveřejnění pozvánky a programu jednání komise na webu městské části, a to zpravidla nejpozději 7 kalendářních dní před zasedáním,
c) bezodkladné vyhotovení zápisu včetně případné anonymizace osobních údajů,
d) rozeslání zápisu z jednání komise všem členům komise, všem zastupitelům, a to do 2 dnů od schválení zápisu předsedou,
e) zveřejnění zápisu na webu městské části, a to do 2 dnů od schválení zápisu předsedou,
f) vedení evidence originálů zápisů a případných podkladů k jednání,
g) předání informace o účasti členů komise na jednáních komise za kalendářní měsíc, nejpozději do 12:00 prvního pracovního dne měsíce následujícího, organizačnímu odboru jako podklad pro výplatu odměn. - Tajemník komise využívá šablony dokumentů dle příloh tohoto jednacího řádu.
čl. 7 Zveřejňování informací
Aktuální informace o činnosti komise jsou dostupné na webu městské části.
- Organizační odbor zajistí zveřejnění:
a) přehledu členů komise,
b) kontaktních informací na předsedu a tajemníka komise,
c) jednacího řádu komisí. - Tajemník komise zajistí zveřejnění:
a) schválených termínů jednání a pozvánky na nejbližší jednání komise s navrženým programem, případně podklady k jednání,
b) zápisů z jednání komise ve strojově čitelné podobě.
čl. 8 Jednání komisí formou videokonference
- Za účast na jednání komise je v odůvodněných případech považována i účast prostřednictvím dálkového audiovizuálního přenosu (videokonference).
- Při videokonferenci musí být jednoznačně prokazatelná identita zúčastněného pomocí přenosu obrazu i zvuku a musí být zajištěna možnost interakce mezi všemi členy komise účastnícími se zasedání.
- Při videokonferenci musí být zachována možnost účasti dalších osob dle bodu 3. a 4. čl. 4.
- Videokonference bude umožněna pouze v případě, kdy je technicky realizovatelná.
čl. 9 Závěrečná ustanovení
- Tímto jednacím řádem se ruší jednací řád komisí RMČ Praha 3 schválený usnesením č. 529 ze dne 13. 12. 2000.
- Tento jednací řád nabývá účinnost dnem schválení.
Jednací řád komisí 2020 10
12. 10. 2020 | PDF | 242 kB | Stáhnout >