Glen Hansard přinesl do Atria na Žižkově dvojitou dávku velikonoční radosti

Příspěvková organizace Za Trojku potěšila na Velikonoce návštěvníky Atria na Žižkově. Zorganizovala pro ně jediný pražský koncert Glena Hansarda, který skončil díky pozitivnímu souznění hlavní hvězdy a diváků až krátce před půlnocí.

glen hansard1Šťastní majitelé vstupenek se o velikonočním pondělním večeru ukázněně řadili před dveřmi do barokní kaple žižkovského Atria.  Důvodem byl jediný pražský „last minute“ koncert irského barda, Glena Hansarda. Příspěvková organizace Za Trojku, která Atrium provozuje a vystoupení zorganizovala, se navýšením míst k sezení rozhodla vyjít vstříc dalším zájemcům a přidala židle navíc. Důvod byl prostý. Už za pár hodin po zařazení vstupenek do prodeje bylo beznadějně vyprodáno. V sále, naplněném do posledního místa, už od počátku panovala skvělá atmosféra v očekávání nevšedního hudebního zážitku, které v průběhu večera Glen do posledního puntíku naplnil.

Jako předskokan se pražskému publiku představil moravský písničkář vystupující pod jménem Thom Artway s přibližně půlhodinovým vystoupením a po krátké pauze se na pódiu objevila všemi očekávaná hlavní hvězda. Okamžitě poté, co Glen Hansard zasedl ke klavíru a začal zpívat, vyplnilo sál téměř hmatatelné charisma jeho projevu. Během koncertu zazněly starší i nové skladby, Glen svůj syrový autentický zpěv střídavě doprovázel na klavírní křídlo a na kytaru či ukulele.  Hudbou přiblížil publiku dobu před šestnácti lety, kdy se v České republice objevil poprvé, přidal průřez svým sólovým obdobím, včetně nejnovějších písní. Hraní prokládal vtipnými historkami a poznámkami, ale také emotivním vyprávěním, jako např. před písní Dark days, kterou zahrál jako vzpomínku na svého přítele, irského zpěváka Ferguse O’Farrella, který zemřel začátkem února loňského roku.

glen hansard2Diváci byli během koncertu konfrontování rytmy z kategorie folku, irských lidovek, i britského popu a když nastoupil na podium famózní Javier Mas, dvorní kytarista Leonarda Cohena, ožilo Atrium hudbou španělských grandů v trochu rockovějším hávu. Syrovost a živočišnost Hansardova zpěvu byla neuvěřitelně silná a překvapivá zvláště pro ty, kteří ho znali jen z písní podobných oscarové Falling slowly. Svým strhujícím projevem tak potvrdil slova renomovaného hudebního kritika Jiřího Černého, který Hansarda považuje za největší talent rockové muziky za posledních patnáct let. Přídavky, které si publikum v Atriu vyžádalo, by daly s přehledem druhý samostatný koncert. Dvojitá dávka Glenovy famózní muziky tak skončila krátce před půlnocí.

Glen Hansard byl strhující atmosférou v sále nadšen stejně, jako byli návštěvníci jím. Jak sám uvedl, v Atriu se cítil skvěle; po sedmi letech byl poprvé tak blízko publiku, a to byl jedinečný pocit. Jako poděkování ještě po koncertě převzal v zákulisí od zástupkyně starostky Lucie Vítkovské publikaci a drobné dárky, které mu budou připomínat Prahu 3.

Glen Hansard po odletu z Prahy odjel na několikatýdenní evropské turné s akustickým projektem Eddieho Veddera, lídra skupiny Pearl Jam.