Zdá se, že používáte prohlížeč, jenž nepodporuje aktuální technologie pro zobrazování obsahu na webu. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, jenž dnešní standardy splňuje.

Aktualizovat

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. (Další informace)

Přeskočit na hlavní obsah

Stavební povolení

Stavební povolení si musíte zajistit pro stavby, které budou mít zastavěnou plochu větší než 150 m², nebo pokud budete zasahovat do nosných konstrukcí domu či jiného objektu. Menší zásahy musíte také nahlásit. Pro drobné opravy ale nepotřebujete žádné povolení.

2icon-upozorneni1-blackNepřehlédněte...

  • Stavební povolení — je potřeba u nově vznikajících staveb, nebo pokud se zasahuje do nosných konstrukcí a mění se ráz objektu. Po dokončení stavby následuje kolaudace, která sleduje odchylky od původního plánu.

  • Stavební ohlášení — je potřeba u menších zásahů, ale vyžaduje souhlas všech vlastníků staveb a pozemků sousedících s vaší stavbou. Po dokončení musíte 30 dní před plánovaným nastěhováním zaslat formulář se záměrem o užívání stavby.

Potřebné formuláře a žádosti snadno stáhnete na stránkách Ministerstva pro místní rozvoj.

Jaké dokumenty potřebuji?

Stavební povolení

  • Doklad k pozemku, na kterém plánujete stavět

  • Výpis z katastru nemovitostí — maximálně 90 dní starý

  • Vyjádření orgánů, kterých se stavba týká — hasiči, hygienická stanice, památková péče, životní prostředí, vyjádření obce/města, průkaz energetické náročnosti budovy, odbor dopravy

  • Vyjádření vlastníků technické infrastruktury — přípojka vody a kanalizace, vsakování vody, přípojka elektřiny a plynu, sdělovacích kabelů (telefon a internet)

  • Zaměření pozemku z geodezie

  • Vyjádření statika

  • Vyhodnocení radonu na pozemku

  • Hydrogeologický průzkum

  • Kompletní projektová dokumentace

Stavební ohlášení

  • Doklad k pozemku, na kterém plánujete stavět

  • Výpis z katastru nemovitostí — maximálně 90 dní starý

  • Souhlas všech vlastníků sousedních pozemků a staveb

Můžu vyřídit elektronicky?

Ano, za dodržení legislativních a technických požadavků na elektronické dokumenty.

  • Pošlete e-mail na adresu podatelna@praha3.cz opatřený kvalifikovaným nebo uznávaným elektronickým podpisem

  • Pošlete datovou zprávu ze své datové schránky do naší datové schránky eqkbt8g (datová zpráva nemusí být opatřena žádným elektronickým podpisem)

Vyřizuje

Odbor výstavby
Seifertova 51, 1. a 3. patro
+420 222 116 561

Doporučujeme konzultaci podkladů předem. Formuláře obdržíte na úřadu nebo si je můžete stáhnout. Vyplněné doumenty doručte do podatelny.

Úřední hodiny

Od 31. 5. 2021 nás najdete v těchto hodinách:

pondělí
8—12 h 13—18 h
středa
8—12 h

13—18 h

Login