V rámci dlouhodobé koncepce městské části Praha 3 revitalizovat bytový fond probíhají - počínaje rokem 2016 a budou probíhat i nadále - celkové opravy panelových domů. Samotnému zahájení oprav předcházejí náročné projekční práce a inženýrská činnost směřující k vydání stavebních povolení.

Stavební práce zahrnují zejména opravu a zateplení fasád, opravu lodžií včetně výměny zábradlí, výměnu oken ve společných a nebytových prostorách, opravu a zateplení střech, změnu konstrukce a zateplení ateliérů v nadstřešní části. Dále zbudování nových vstupních prosklených stěn a úpravu zádveří objektů. Současně také úpravu předzahrádek a parterů objektů.

Důvodem navržených oprav je snaha majitele domů o odstranění konstrukčních závad objektů. Opravami dojde ke zhodnocení celkového technického stavu, prodloužení životnosti i statické bezpečnosti. Nezanedbatelným pozitivem oprav je i nové architektonické řešení objektů postavených v osmdesátých a devadesátých letech minulého století.

Stavební práce probíhající několik měsíců jsou prováděny za provozu domů, což způsobuje dočasné nepohodlí nájemcům bytových jednotek v rekonstruovaných domech. Zástupci městské části jsou si těchto nepříjemností způsobených stavební činností vědomi, a proto rozhodli o jejich kompenzaci formou slev z nájemného. Veškeré nepohodlí je následně vyváženo jednak bydlením v příjemnějším prostředí, jednak možností odkoupení nájemního bytu v rámci procesu privatizace.

Táboritská 22, 24, 26

Vyskytly se problémy při dokončování projektu, když jeden ze zúčastněných orgánů státní správy v rámci připomínek ke stavebnímu řízení a umístění stavebních jeřábů za objekty postupuje v rozporu se svým původním stanoviskem k územnímu řízení. Probíhají jednání ke změně tohoto stavu. Tento problém bude mít za následek zdržení vydání stavebního povolení.

Pokud se výše uvedený problém podaří vyřešit zdárně a včas, je předpoklad zahájení výběrového řízení zhruba v červnu 2018. Práce na stavbě by bylo možné zahájit v září 2018. Dokončení stavby včetně přejímky vychází za dobrých klimatických podmínek v zimním období na duben 2019. Zahájení privatizace vychází na druhou polovinu roku 2019.


Harmonogram privatizace – stav přípravy privatizace bytů v domech

Návrh na prodej bytů lze zastupitelstvu předložit  k projednání až po té, kdy  bude k dispozici pravomocný kolaudační souhlas stavebního úřadu na  opravy budov,  úpravy pozemků a komunikací.  V souvislosti s opravami domů  bylo nezbytné zajistit oddělení nebo sloučení některých pozemků  (zejména předzahrádek), které budou   v rámci privatizace rovněž prodávány jako funkčně související pozemky. Před schválením prodeje bytových jednotek v zastupitelstvu je nezbytné, aby tyto nově vzniklé pozemkové parcely byly zapsány v katastru nemovitostí.  Jak stavební řízení k vydání kolaudačního souhlasu tak i řízení o návrhu na zápis pozemků do katastru nemovitostí si vyžádá určitý čas. Ani jeden z těchto procesů není u stavebního úřadu, ani u  katastrálního úřadu dokončen.